Вівторок, 19.06.2018, 05:06
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Меню сайту
Категорії розділу
Горяча лінія
Національна дитяча горяча лінія Національна дитяча горяча лінія Національна дитяча горяча лінія
Погода
GISMETEO: Погода по г.Ахтырка
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Червень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

БІБЛІОТЕКА



"Положення про бібліотеку Охтирської загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів № 5 імені Р.К. Рапія
Охтирської міської ради Сумської області"


У нашому інформаційному центрі - бібліотеці Охтирської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 імені Р.К. Рапія створені умови, які стимулюють самоосвіту і саморозвиток особистості дитини, потреби в самостійному пошуку, відборі та використанні інформації, умінні критично оцінювати, в опануванні основ інформаційної культури. Усе це сприяє інформаційній підтримці шкільної програми, активізації навчальної діяльності.
Шкільна бібліотека – це яскравий маяк у величезному освітницькому океані, до якого поспішають читачі, щоб доторкнутися до потаємних глибин мистецтва і дістати невідомі для них перлини мудрості минулих поколінь.
Бібліотека – це світ відкриттів, світ творчості, де формується читач–творець. Робота шкільної бібліотеки надзвичайна багатогранна.
Учителі, учні, батьки з надією відкривають двері інформаційного центру – бібліотеки, щоб знайти в друкованих документах цінну інформацію. Зробити цю інформацію доступною для всіх читачів – завдання бібліотекаря, вона працює в багатьох напрямках, одним із яких є робота по виховання кожного учня школи поваги і любові до книги.
Нестандартні бібліотечні заходи дають можливість зацікавити дітей доброю книгою і іншими культурними надбаннями людства.

Творчий підхід у оформленні книжкових виставок – пошук нових інноваційних форм роботи з книгою

Популяризація книги, літератури шляхом книжкових виставок була і залишається одним із головних завдань шкільної бібліотеки.
Кожну книжкову виставку бібліотекарі разом з учнями-активістами бібліотеки намагаються оформити нетрадиційно, творчо, з фантазією, завдяки деяким дизайнерським прийомам, щоб вона не залишилася поза увагою читачів. Корисним доповненням виставок є природний матеріал ікебана, свічка, вишивки, малюнки, кондитерські вироби зроблені руками дітей, цікаві запитання, завдання, кросворди. Враження від виставки складається перш за все від обкладинок книг: наскільки вони яскраві, привабливі, наскільки вони підкреслюють і розкривають тему.
Тихим кроком ступала осінь по сторінках книжок на виставці-ікебані.
Книги, представлені на виставці оспівували осінь – прекрасну пору року, яка надихала письменників і поетів на написання віршів, казок, оповідань для дітей. Букетик осінніх квітів яскравого фізаліса і червоної калини розповідав про красу рідної природи. Книги ніби притулилися до розфарбованих у всі відтінки жовтого й червоного кольорів гілочок з осіннім листячком. Природа на сторінках дитячих книжок ніби причаїлася, чекаючи зимових холодів, запрошуючи читачів зазирнути в цікавий світ осіннього різноманіття віршів, казок, загадок, оповідань. Ця виставка-ікебана додавала до інтер’єру бібліотеки художнього виразного вигляду, підсилювала естетичну ауру.

Виставка-ікебана:
«Вчора ще дзвеніли коси
В гаї на лужку
Нині ж там стоїть вже осінь
В жовтім кожушку.
Я до неї у долину вибіг із воріт.
Придивився: це вже калина
В золоті стоїть»
Новорічна книжкова виставка-вернісаж з використанням кондитерських виробів запрошувала читачів передивитися і прочитати яскраві, чудові, цікаві книжки про зиму, зазирнути в обліплену солодким снігом хатинку і “покататися” на ковзанах, санчатах, вироблених з пряників і білосніжної глазурі.
“Сяє сонце, лід блискучий
Білий сніг такий сліпучий.
Поспішає зима на свято,
Всім несе чудес багато”

Виставка-кросворд

«Велика перерва» стимулювала допитливість, спонукала до більш уважного прочитання представлених на виставці джерел. Доповнення книжкових виставок різноманітними аксесуарами дозволяє розвинути у читачів спостережливість і образне мислення.
Інтерактивні виставки пробуджують у дітей фантазію, інтерес до творчої діяльності, до читання книг, представлених на таких експозиціях. Вони створюють цілісну привабливу, дійсно ефективну інноваційну форму пропаганди літератури, підсилюють її педагогічний, інформаційний, естетичний і пізнавальний потенціал. Творчий підхід бібліотекарів до такої наочної форми роботи, як книжкові виставки, допомагає їм у розкритті бібліотечних фондів, у популяризації кращих творів друку, в рекламі бібліотеки. Створює додаткові стимули читацької активності дітей, дозволяє бібліотекарям досягнути важливої мети – розвитку і виховання творчої особистості з нестандартним мисленням.

Пропаганда літератури шляхом проведення традиційних і нетрадиційних форм масової роботи

Ефективним інноваційним засобом популяризації літератури, виховання у дітей любові до читання, самостійних суджень, інформаційної культури стала презентація книг «Чарівний світ олімпізму».
Працівники шкільної бібліотеки під час презентації книг "Чарівний світ олімпізму" провели учнів стежками славної олімпійської історії. Учні дізналися, де и як зародилися Олімпійські ігри, відкрили для себе великий і цікавий світ спорту. На мультимедійній дошці увагу дітей привернула велика кількість інформації з багатовікової історії Олімпійських ігор від їх зародження у Стародавній Греції і закінчуючи найцікавішими сторінками наших днів, корисна і пізнавальна інформація, яку отримали учні під час заходу, допоможе їм краще орієнтуватися в бурхливому Олімпійському світі, змусить пишатися здобутком наших спортсменів. Впровадження таких активних інноваційних форм роботи створює умови для творчих контактів читачів, сприяє розвитку вмінь самостійно орієнтуватися в різних джерелах інформації, висловлювати свої думки і критично їх оцінювати.
Ці книги стали надійними друзями та супутниками для учнів, які захотіли більше дізнатися про уславлених українських спортсменів та історію олімпійського руху.
Ефективним інноваційним засобом популяризації літератури, виховання у дітей любові до читання, самостійності суджень, художнього смаку, інформаційної культури стало проведення в 2-4 класах літературного калейдоскопу “Казки Андерсена нас навчать жити, мир любити добро творити”.
При підготовці до цього заходу діти самостійно знайшли в Інтернеті портрет великого казкаря, змогли перевірити й закріпити знання про творчість Ганса Христіана Андерсена, розвинути навички самостійної пошукової роботи, вміння аналізувати прочитане.
На краще знання творчості казкаря змагалися три команди: «Чарівники», «Казкарі» і «Письменники». Діти показали дуже гарні знання казок письменника і відповіли на складні запитання:
  • у якій казці лелека розмовляв по-єгипетські;
  • що служило периною Дюймовочці;
  • скільки всього було олов’яних солдатиків та інші.
Під час проведення літературного калейдоскопу діти взяли участь у бліц-конкурсі, довідалися багато цікавих фактів з біографії письменника, представили вернісаж малюнків за мотивами його казок.
Упровадження сучасних активних інноваційних форм роботи створило умови для творчих контактів читачів, сприяло розвитку вмінь самостійно орієнтуватися в різних джерелах друкованої інформації, відіграло велику роль у формуванні читацьких інтересів дітей.

Пропаганда бібліотечно-бібліографічних знань

Як відомо, інформаційна культура учнів формується шляхом популяризації бібліотечно–бібліографічних знань. Бібліотека проводить бібліотечні уроки згідно «Орієнтованих програм занять з основ бібліотечно–бібліографічних знань школярів». Вона складена з урахуванням вікових особливостей учнів, вимог шкільної програми, програми з позакласного читання й охоплює напрямки пропаганди бібліографічних знань. Нею передбачено поступове набування й поглиблення учнями знань про книгу й бібліотеку.
У пропаганді основ бібліотечно–бібліографічних знань використовуються найрізноманітніші методи: бесіди, лекції, практичні заняття, доповіді й повідомлення учнів, різні види змагань, роботи, що організовує школярів до самостійного дослідження, спонукає здобувати знання, робити «відкриття», щоб учень сам прийшов до висновку: жоден вид діяльності неможливий без постійного добування інформації, а це завжди пов’язане з пошуком, потребує використання спеціальних джерел.
На уроках «Довідкова література та шляхи її використання у процесі вивчення шкільної програми» учні 2-3-х класів помандрували у країну знань, а провідниками на цій дорозі для них були енциклопедії, словники, довідники – словом, уся та книжкова сімейка, що в бібліотеці зветься фондом довідкових видань.
Діти отримали загальні відомості про довідкову літературу, розкрили її значення в житті людини, навчитися користуватися словниками, довідниками, енциклопедіями, які допомогли їм проникнути у світ нового і цікавого.
Бібліотечні уроки в 3-5 класах «Художня і наукова популярна література, чим вони відрізняються, знайомство з науково-популярною літературою» ознайомили учнів з художньою та науково-популярною літературою, показали їх відмінності та особливості, сприяли її популяризації, розвивали читацькі інтереси школярів, збагатили інтелект, допомогли дітям знайти самовираження у творчому пошуку над конкурсними завданнями.
Зберегти книги в доброму стані, своєчасно їх відремонтувати допомагає гурток «Лікарня Айболита», до складу якого входять учні 4–Б класу.
Перш ніж приступити до навчання, бібліотекар розповідає їм про історію книги й палітурної справи, про елементи книги й сучасну техніку книгодрукування. Діти знайомляться з інструментами, якими вони будуть користуватися, з правилами техніки безпеки та підтримання належного порядку на робочому місці, зразками відремонтованих книг.
На заняттях бібліотекар поновлює навчальний процес, робить його більш цікавим. Це змагання на кращу обгортку, виготовлення саморобних книжок з власними малюнками, вікторини, організація книжкових виставок і виставок відремонтованих книг.
У роботі з дітьми бібліотекар активно використовує ігрові елементи. Для «лікування хворих» підручників, книг потрібні «хірургічні» інструменти, «Ліки» - ножиці, голки з нитками, клей, клаптики тканини, бинт, картон, папір. «Хірурги» ставлять діагнози «хворим» книгам: «травма обкладинки», «захворювання внутрішніх органів» (розпалися сторінки). Складні «операції» по ремонту виконують «лікарі», а «хірургічні сестри» їм допомагають.
У гуртку діти не тільки «лікують» книжки, але й вчаться їх любити, пізнавати історію книги, розвивати естетичні смаки, дізнаються, скільки коштують шкільні підручники й з більшою повагою ставляться до праці людей, які їх створюють.
У результаті спільної роботи педагогічного колективу школи, бібліотеки, батьків, підвищився рівень культури читання, впроваджуються нові інноваційні форми роботи, значно зросла активність бібліотеки в наданні допомоги у навчально–виховному процесі.
Тож хай бібліотека залишається для всіх і для кожного справжнім другом, мудрим порадником, джерелом знань і дорогоцінним скарбом – скарбом Слова. В.О. Сухомлинський зазначав, що людина, для якої книжка уже в дитинстві стала такою необхідною, як скрипка для музиканта, пензель для художника, ніколи не відчує себе обділеною, збідненою, спустошеною.