« Лютий 2019 » | ||||||
Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 |
Як уникнути труднощів у адаптації першокласників?
Більшість випускників дошкільних закладів бажають учитися у школі і мають намір робити це добре. Вони нетерпляче чекають на перше вересня і радісно йдуть до школи. Згодом їхнє життя наповнюється багатьма вимогами, обов’язками та обмеженнями. Виникає емоційно-стресова ситуація: змінюється звичний стереотип, зростає психоемоційне навантаження. Від того, як пройде процес адаптації до навчання, здебільшого залежить працездатність і успішність дитини у школі.
Психологічна готовність до школи розглядається як комплексна характеристика дитини, комплекс психічних якостей, потрібних дитині для успішного навчання у школі. Ці якості згруповані в основні компоненти психологічної готовності до школи:
- інтелектуальна (кругозір, ерудиція, навички, знання, уміння);
- мотиваційна (цікавість, позитивне відношення до школи і навчання «не ігровий мотив»);
- емоційно-вольова (емоційна стійкість психіки, адекватна самооцінка, розвиненість вольових характеристик, довільність поведінки);
- комунікативна (готовність до спілкування з однокласниками та вчителем).
Адаптація – це процес пристосування до успішного функціонування у певному середовищі і здатність до подальшого психологічного, особистісного, соціального розвитку. Допомогти дитині успішно пройти період адаптації дитини до школи в першому класі – завдання вчителя, шкільного психолога і батьків.
Головне пам’ятати: по-перше – діти, не готові до навчання, можуть учитися, але потребують спеціального підходу; по-друге, психологічна функціональна неготовність дитини до навчання не існує сама по собі, вона тісно пов’язана зі здоров’ям дитини і батьки мають подбати про це заздалегідь.
У процесі адаптації до школи дитина повинна успішно вирішити для себе такі проблеми:
- Дисципліна;
- Нове середовище спілкування;
- Розвиток відповідальності, самостійності;
- Прийняття норм і правил соціальної поведінки та навчальної діяльності в школі.